tirsdag 23. oktober 2007

Skal vi røpe slutten?

I ei film-/bokmelding vil ein som regel ikkje røpa kva som skjer på slutten, det vil jo ofte øydeleggja for dei som seinare skal lesa boka eller sjå filmen. I ei analyse er det litt annleis. For å forstå heilskapen i komposisjonen, vil det jo vera av interesse korleis boka/filmen sluttar. Skal du analysera Harry Potter, er det vanskeleg utan å røpa noko av det som skjer på slutten.
Men - du kan jo ha ei åtvaring i overskrifta om at du røper avslutninga.... Du må sjølv vurdera kva som må med for at din tekst skal vera komplett.
Hugs - i ei analyse er det meir enn å gi referat, det handlar og om å formidla forståing av form og verkemiddel (t.d. med utgangspunkt i analyseskjemaet i "Lassoens sang")

3 kommentarer:

Marta sa...

Hei Leif

Jeg lurer litt på hva en vanlig overskrift til en romananalyse pleier å være?

Arielle=) sa...

Så vi skal ikke røpe slutten altså.. Da blir det egentlig litt vanskeligt å skrive blogg om boken synes jeg. For da vett jeg ikke hva jeg bør ta med og ikke me.

Leif Harboe sa...

Til Arielle
Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at i en analyse vil du ofte måtte ta med slutten, men du kan jo ha i overskriften en advarsel om at her bør de som skal lese boka seinere slutte å lese... fordi du kommer til å røpe slutten..